9-3 II (YS3F) – Wymiana oleju i fitra MOTUL 8100 X-Clean 5W40 Co dzisiaj naprawiłem Saab 9-3 II (YS3F) 2003 – 2006 by Michał M. - 17 lipca 201621 czerwca 20180 W wolne niedzielne popołudnie (w końcu!), znalazła się okazja na wymianę oleju wraz z filtrem oleju. Jako, że auto miało wymieniony olej, jak wynikało z papierowej etykiety w silniku w listopadzie 2015.r, wymieniłem go mianem zasady – “po zakupie wymiana płynów”. Olej, który wybrałem po szczegółowym i wnikliwym rozpoznaniu we wszelkich dostępnych źródłach informacji to Motul 8100 X-Clean 5W40 – pełny syntetyk (ze względu na turbo sprężarkę oraz spełniający wymóg certyfikatu GM Dexos2). W celu wymiany filtra oleju, wystarczy odkręcić plastikową osłonę silnika, którą mocują 3 śruby na górze – widać je na pierwszy rzut oka. Nieco niżej znajduje się obudowa filtra, której pokrywę należy odkręcić kluczem o numerze 32. potem odkręcamy śrubę spustową z miski olejowej pod samochodem i czekamy do ostatniej kropli… Przy okazji wymiany filtra i oleju, została wkręcona nowa śruba wraz z uszczelką do miski olejowej. W mojej wersji silnika B207L mieści się dokładnie 6 litrów oleju i tyle zostało wlane. Na zdjęciu poniżej jest stan przebiegu, w którym wymieniłem olej. Certyfikat Dexos2 Certyfikat wymagany dla silników benzynowych i dieselowych od kwietnia 2010 r. dla wszystkich modeli GM, Opel, Chevriolet. Specyfikacja zapewnia, iż stosowanie olejów spełniających normy Dexos2 możliwe jest zarówno do silników GM i Opel produkowanych po kwietniu 2010 r, jak i przed tą datą. Listę certyfikowanych olejów, spełniających kryteria GM znajdują się tutaj https://www.gmdexos.com/. Koszty: Olej syntetyczny Motul X-Clean 5W40 5 litrów: 139,99 zł, Olej syntetyczny Motul X-Clean 5W40 1 litr: 36 zł, Filtr oleju z uszczelką pokrywy filtra: 18 zł, Śruba spustowa z uszczelką: 12,10 zł, Montaż: bezpłatna czysta przyjemność : )