Jesteś tutaj
Home > Saab 9-3 II (YS3F) 2006 - 2011 Lift > 9-3 II (YS3F) – Jak poznać czy AERO ? Wersje poliftowe (2006-2011) [GALERIA]

9-3 II (YS3F) – Jak poznać czy AERO ? Wersje poliftowe (2006-2011) [GALERIA]

Tym razem pod lupą  przejrzę się typowo sportowej wersji wyposażeniowej, jaką jest AERO. Dla wielu miłośników marki, wersja AERO jest kwit esencją sportowego wyposażenia, którą marka Saab zaprojektowała w oryginalnej konfiguracji. Niestety w braku przesytu rynku tymi wersjami, oraz trikami handlarzy i komisów samochodowych, przed zakupem warto upewnić się, czy interesujący nas egzemplarz jest rzeczywiście wersją AERO. W tym artykule postaram się przedstawić główne różnice i detale, na które warto zwrócić uwagę podczas oględzin auta w wersji poliftowej produkowanej w latach 2006 – 2011.

Zanim wyłonimy wszystkie różnice, które dzielą Aero od pozostałych wersji, przyjrzyjmy się konfiguracji silników, bowiem one mają największy wpływ na wybór Aero:

  • wersja “AERO” została wyposażona w jeden z trzech wariantów silnikowych:
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0T ) o mocy 154 kW (210 KM) produkowany w latach 2003-2012;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B207L (2.0t BioPower) o mocy 147kW (200 KM) produkowany w latach 2007-2014;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B284L (2.8 V6) o mocy 186 kW (250 KM) produkowany w latach 2005 – 2007;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B284R (2.8 V6) o mocy 209 kW (280 KM) produkowany w latach 2008 – 2011;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu ??? (2.0T) o mocy 164 kW (220 KM) produkowany w latach 2011 – 2014 zastosowany w modelu z 2014 r.
    • jednostkę Diesla o oznaczeniu Z19DTR (1.9 TTiD) o mocy 132kW (180 KM) wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007-2014.
  • wersja “AERO XWD” została wyposażona w jeden z dwóch wariantów silnikowych:
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0T ) o mocy 154 kW (210 KM) produkowany w latach 2002-2014;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0Turbo XWD BioPower) o mocy 154kW (210 KM) produkowany w latach 2007-2014;
    • benzynowy silnik o oznaczeniu B284R (2.8 V6 XWD) o mocy 209 kW (280 KM) produkowany w latach 2008 – 2011.

Więcej o silnikach znajdziesz tutaj…

Nadwozie przód:

  • dokładka przedniego zderzaka (12 765 517),
  • dolny grill wlotu powietrza (12 765 509),
  • ramka halogenu (12 769 760 lewa strona i 12 769 761 prawa strona),
  • zderzak (12 774 313 lub 12 774 312 w wersji ze spryskiwaczami reflektorów).

Nadwozie tył:

  • belka zderzaka (12 781 772),
  • dokładka tylnego zderzaka (12 769 770).

Uwaga – modele poliftowe w wersji AERO nie posiadały spoilera na tylnej klapie bagażnika. Tylny spoiler montowany był tylko w limitowanej wersji specjalnej Turbo X.

Nadwozie lewa i prawa strona:

  • listwa progowa (12 803 116 lewa strona i 12 803 119 prawa strona).

Emblematy:

  • emblemat “Aero” (12 796 069 4-drzwiowy, 12 758 980 5-drzwiowy lub 12 804 322 Coupe) lub “Aero TTiD” (12 781 574 4-drzwiowy, 12 781 576 5-drzwiowy lub 12 781 578 Coupe).
  • emblemat “XWD” w wersjach XWD z prawej i lewej stronie nadwozie pod przednim bocznym kierunkowskazem.

Historia modelu AERO

W 2014 r. produkcja modelu 9-3 II zostaje wznowiona przez koncern NEVS. Model AERO został wyposażony w silnik benzynowy 2.0T o pojemności 1998 ccm i mocy 220 KM, który został opracowany już w 2011 r. wraz z silnikiem w wersji 163 KM, który nie był montowany w wersji AERO. Silnik charakteryzował się bezpośrednim wtryskiem paliwa, wyposażony w zmienne fazy rozrządu oraz turbo doładowaniem Twin Scroll. Nadwozie AERO z 2014 r. było modyfikacją wersji GRIFFIN z ostatnich modeli produkowanych przez GM.  Poniżej znajduje się foto-galeria modelu z 2014 r. Ze względu na niektóre prawa autorskie, wersja z 2014 r. nie posiadała emblematów na masce oraz kierownicy z charakterystyczną głową gryfa i zastąpiona została emblematem z napisem SAAB.

Dodaj komentarz

Top