9-3 II (YS3F) – Jak poznać czy AERO ? Wersje poliftowe (2006-2011) [GALERIA] Saab 9-3 II (YS3F) 2006 - 2011 Lift Zanim kupisz ... by Michał M. - 17 czerwca 201825 czerwca 20181 Tym razem pod lupą przejrzę się typowo sportowej wersji wyposażeniowej, jaką jest AERO. Dla wielu miłośników marki, wersja AERO jest kwit esencją sportowego wyposażenia, którą marka Saab zaprojektowała w oryginalnej konfiguracji. Niestety w braku przesytu rynku tymi wersjami, oraz trikami handlarzy i komisów samochodowych, przed zakupem warto upewnić się, czy interesujący nas egzemplarz jest rzeczywiście wersją AERO. W tym artykule postaram się przedstawić główne różnice i detale, na które warto zwrócić uwagę podczas oględzin auta w wersji poliftowej produkowanej w latach 2006 – 2011. Zanim wyłonimy wszystkie różnice, które dzielą Aero od pozostałych wersji, przyjrzyjmy się konfiguracji silników, bowiem one mają największy wpływ na wybór Aero: wersja “AERO” została wyposażona w jeden z trzech wariantów silnikowych: benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0T ) o mocy 154 kW (210 KM) produkowany w latach 2003-2012; benzynowy silnik o oznaczeniu B207L (2.0t BioPower) o mocy 147kW (200 KM) produkowany w latach 2007-2014; benzynowy silnik o oznaczeniu B284L (2.8 V6) o mocy 186 kW (250 KM) produkowany w latach 2005 – 2007; benzynowy silnik o oznaczeniu B284R (2.8 V6) o mocy 209 kW (280 KM) produkowany w latach 2008 – 2011; benzynowy silnik o oznaczeniu ??? (2.0T) o mocy 164 kW (220 KM) produkowany w latach 2011 – 2014 zastosowany w modelu z 2014 r. jednostkę Diesla o oznaczeniu Z19DTR (1.9 TTiD) o mocy 132kW (180 KM) wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, produkowany w latach 2007-2014. wersja “AERO XWD” została wyposażona w jeden z dwóch wariantów silnikowych: benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0T ) o mocy 154 kW (210 KM) produkowany w latach 2002-2014; benzynowy silnik o oznaczeniu B207R (2.0Turbo XWD BioPower) o mocy 154kW (210 KM) produkowany w latach 2007-2014; benzynowy silnik o oznaczeniu B284R (2.8 V6 XWD) o mocy 209 kW (280 KM) produkowany w latach 2008 – 2011. Więcej o silnikach znajdziesz tutaj… Nadwozie przód: dokładka przedniego zderzaka (12 765 517), dolny grill wlotu powietrza (12 765 509), ramka halogenu (12 769 760 lewa strona i 12 769 761 prawa strona), zderzak (12 774 313 lub 12 774 312 w wersji ze spryskiwaczami reflektorów). Nadwozie tył: belka zderzaka (12 781 772), dokładka tylnego zderzaka (12 769 770). Uwaga – modele poliftowe w wersji AERO nie posiadały spoilera na tylnej klapie bagażnika. Tylny spoiler montowany był tylko w limitowanej wersji specjalnej Turbo X. Nadwozie lewa i prawa strona: listwa progowa (12 803 116 lewa strona i 12 803 119 prawa strona). Emblematy: emblemat “Aero” (12 796 069 4-drzwiowy, 12 758 980 5-drzwiowy lub 12 804 322 Coupe) lub “Aero TTiD” (12 781 574 4-drzwiowy, 12 781 576 5-drzwiowy lub 12 781 578 Coupe). emblemat “XWD” w wersjach XWD z prawej i lewej stronie nadwozie pod przednim bocznym kierunkowskazem. Historia modelu AERO W 2014 r. produkcja modelu 9-3 II zostaje wznowiona przez koncern NEVS. Model AERO został wyposażony w silnik benzynowy 2.0T o pojemności 1998 ccm i mocy 220 KM, który został opracowany już w 2011 r. wraz z silnikiem w wersji 163 KM, który nie był montowany w wersji AERO. Silnik charakteryzował się bezpośrednim wtryskiem paliwa, wyposażony w zmienne fazy rozrządu oraz turbo doładowaniem Twin Scroll. Nadwozie AERO z 2014 r. było modyfikacją wersji GRIFFIN z ostatnich modeli produkowanych przez GM. Poniżej znajduje się foto-galeria modelu z 2014 r. Ze względu na niektóre prawa autorskie, wersja z 2014 r. nie posiadała emblematów na masce oraz kierownicy z charakterystyczną głową gryfa i zastąpiona została emblematem z napisem SAAB.
Gdzie polift ma dokładki przy zderzakach? Wszystkie polifty maja takie same listwy boczne. Nie widzialem jeszcze żadnego xwd z emblematami przy kierunkach, a kilka ich widzialem, zreszta sam posiadam takowy. Spryskiwacze reflektow zależą od lamp a nie wersji auta. Zderzak jak najbardziej jest inny właśnie przez ramki halogenów. Odpowiedz