Witajcie,
Decyzja dotycząca sprzedaży mojego Saaba jest ekonomiczna. W dalszym ciągu będę prowadził moją stronę www.9-3.pl jednak, póki co, nie jako kronikę napraw i modernizacji lecz w formie wpisów z informacjami na temat generacji 9-3 – spolszczonym WISEM, nowinkami, a jak wiadomo owe będą publikowane przez koncern NAVS. techniczne zagadnienia i tutoriale przyjdą z kolejnym modelem, być może będzie to już wersja 9-3 poliftowa : )
Do rzeczy !
Przedmiotem sprzedaży jest Saab 9-3 Linear 5-drzwiowy, koloru czarnego, model rocznikowy 2003r. Sprowadzony z Niemiec w Styczniu 2016r., zarejestrowany w Polsce i użytkowany w Polsce. Auto ma oryginalny przebieg bez kręcenia (!) i dla tego rocznika wynosi 296 tyś km. Napędzany silnikiem benzynowym B207R o pojemności 1998 cm3 i mocy 150 KM (1.8t). Dodatkowo w styczniu tego roku (przy przebiegu 290 tyś.) została zainstalowana instalacja LPG, w autoryzowanym serwisie STAG bez szukania oszczędności, dlatego zainstalowany jest najwyższy model sterownika wraz z osprzętem – AC STAG 4 Qbox Plus. Działanie LPG przy 6 tyś km bezawaryjne. Średnie spalanie na trasie (tempomat) 8,28 l/100 km, na trasie z zabawą 9,17 l/100 km i tylko tryb miejski 12,34 l/100 km.
Z auta korzystam od 1,5 roku. Od razu po zakupie został dopieszczony remontem “po zakupowym” :
- wymieniony kompletny rozrząd z balansem i pompą wody (u Mariusza z Pruszcza Gd.),
- wymieniony został kompletny układ wydechowy,
- Instalacja LPG w autoryzowanym serwisie STAG 4 Qbox Plus,
- dokupione alufelgi 17″ z modelu 9-3 poliftowego
- komplet nowym opon letnich – oprócz tego są oryginalne alufelgi 16″ z oponami zimowymi, które pojeżdżą jeszcze przez dłuższy czas.
- Oprócz tego nie zaskoczy Cię rozrusznik, który został zregenerowany przez firmę STAG.
- We własnym zakresie wymieniłem nową i oryginalną dmuchawę klimatyzacji, więc o świerszczu też można zapomnieć.
- We wrześniu wymienione zostały świece oraz klocki hamulcowe.
- Poza tymi niestandardowymi naprawami zadbałem o wymianę płynów.
A teraz minusy …
Z napraw, których już nie zdążę wykonać lub najzwyczajniej nie mam na nie środków są:
- Regeneracja gałki biegów (wytarty emblemat i rozszyta skóra)
- Wymiana tylnego lewego zamka (Lock System Failure),
- Gumy stabilizatora przedniego (skrzypienie na martwym policjancie),
- Nienabita klimatyzacja,
- Parkingowe otarcia na przednim zderzaku i wgniotka przy klapie bagażnika,
- Wymiana kompletu amortyzatorów (amortyzatory z łożyskami),
Oferuję uczciwy i zadbany egzemplarz, który z pewnością nie zaskoczy awaryjną jednostką napędową, gdyż silnik jest naprawdę naostrzony i w którym nie trzeba nic remontować. Oprócz eksploatacyjnych czynności, poza wymianą amortyzatorów nie trzeba niczego naprawiać. Cena jest ostateczna, a ogłoszenie zamieszczam do końca lipca tylko na łamach forum Saab Klub Polska, potem publikację rozszerzę na portalach sprzedażowych.
Zdjęcia prezentują stan na 15 lipiec 2017 r. Samochód jest dostępny w Kwidzynie lub mogę przyjechać w dowolne miejsce w Polsce pod warunkiem zwrotu za koszt paliwa w formie przedpłaty. Zapraszam Was do udziału w zakupie.
Pozdrawiam, Michał.